Mange har erfart hvor vanskelig og belastende konflikter på jobb kan være. Undersøkelser har vist at ledere kan bruke 20 prosent av arbeidstiden på håndtering av konflikter og ettervirkninger av disse. Kunnskap om forebygging og håndtering er derfor viktig for alle som skal lede en arbeidsplass. Ved å vite mer om hva konflikter er og gjøre deg kjent med hvordan de kan håndteres, reduserer du sjansen for at konflikter går ut over arbeidsmiljøet og produktivitet. På dette kurset gjennomgår vi de viktigste momentene ved forebygging og håndtering.
Selv om dette er et nettkurs, legges det opp til en dialog mellom kursholder og deg som deltaker. Vi oppfordrer til delaktighet fra kursdeltakerne og at kursdeltakere underveis i kurset gjerne stiller spørsmål og kommer med tilbakemeldinger. For at vi skal oppnå den gode dialogen mellom kursdeltakerne og kursholder Sven Tore, er det en grense på antall deltakere slik vi har på våre fysiske kurs. Kursmateriale sendes ut på forhånd, som vi ber kursdeltakerne lese gjennom. Det er små oppgaver underveis og en liten pause midt i kurset.