Nå endrer PBL Mentor navn – samtidig lanseres ny og bedre nettside

Nå endrer PBL Mentor navn – samtidig lanseres ny og bedre nettside

Fredag 10. mai byttes merkenavnet PBL Mentor ut med Mentor+. Samtidig lanseres både nye merkenavn på bedriftshelsetjenesten, HMS-verktøyet og foreldreappen – og en helt ny nettside. Og i slutten av måneden kommer personalsystemet som veldig mange medlemsbarnehager ønsker seg.

Publisert:

Ettersom PBL Mentors produkter og tjenester har funnet veien til kundegrupper langt utenfor barnehagesektoren, er det besluttet å gjøre merkenavnene mer bransjenøytrale.

Valget har falt på Mentor+, og fredag 10. mai vil nettsiden mentorpluss.no erstatte den gamle siden pblmentor.no.

På det nye nettstedet vil du fortsatt kunne logge inn på produktene dine og finne informasjon om de digitale systemene og bedriftshelsetjenesten.

– Produktene skifter navn til Mentor HMS, Mentor Kidplan og Mentor BHT, men blir ellers akkurat slik du kjenner dem, forsikrer daglig leder Stephan Skjelvan.

Forbedret brukervennlighet

Med forbedret brukervennlighet på nettsiden, er det også blitt enklere å navigere i hva som er mest aktuelt av tjenester og tilbud for den enkelte bruker.  

– Den nye nettsiden vil være todelt, designet for å kommunisere enten til barnehager eller til andre bransjer og bedrifter. Øverst i menyen vil du kunne velge å være på barnehagesiden eller bedriftssiden. Når du navigerer på barnehagesiden, vil du finne nyttig og relevant informasjon, samt produkter og tjenester kun for deg som jobber i barnehage, forklarer Skjelvan. 

Hvorfor endrer vi oss? 

Han understreker at formålsparagrafen til PBL ligger fortsatt til grunn for Mentor+.

– Vi eksisterer for å øke kvaliteten og verdiskapningen i medlemsbarnehagene, til beste for barn, foreldre/foresatte, ansatte, eiere og samfunnet for øvrig. Dette gjør vi gjennom å utvikle produkter og tjenester til best mulig betingelser, sier han.  

Kjernemarkedet for Mentor+ er fortsatt barnehagesektoren. De senere års satsing også mot andre bransjer har nødvendiggjort en justering i markedskommunikasjonen.  

 
Lansering av Mentor Personal
 

Det kommer snart flere nyheter fra Mentor+. 

27. mai lanseres nemlig Mentor Personal, et personalsystem som er skreddersydd for barnehagesektoren og som mange medlemsbarnehager har ønsket seg.

Mentor Personal hjelper deg med å spare tid i arbeidshverdagen, og verktøyet sikrer gode rutiner og oppfølging av dine ansatte.

27. mai lanseres et verktøy som inneholder:

  • Fraværsregistrering
  • Fraværskalender
  • Rapporter
  • Personaloversikt/personalmapper
  • Eksport av lønnsdata

Mer funksjonalitet slippes fortløpende etter lansering. Blant annet gjelder dette sykefraværsoppfølging, vaktplan, dokumenter for barnehagen, varslinger, statistikk, med mer.