Digital markedsfører

Digital markedsfører

Vi i PBL (Private Barnehagers Landsforbund) skal styrke markeds- og kommunikasjonsarbeidet. Nå søker vi etter en kreativ og offensiv markedsfører med kunnskap om markedsføring i digitale kanaler, og som også har erfaring med produksjon av innhold til digitale kanaler. Stillingen inngår i markedsavdelingen i PBL.

Markedsavdelingen i PBL jobber med et bredt spekter av arbeidsoppgaver innen fagområdene markedsføring og kommunikasjon. Vi samarbeider spesielt tett med PBLs avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt, men også med øvrige avdelinger og selskaper i PBL-konsernet.

På markedsavdelingen og kommunikasjon og samfunnskontakt er vi i dag til sammen åtte engasjerte medarbeidere med mye forskjellig kompetanse og erfaring.

Blant våre hovedoppgaver er markedsføring av PBL og våre produkter og tjenester samt drift og utvikling av PBLs kommunikasjonskanaler. Vi jobber også mye med digitalisering av medlems- og kundekontakt og produksjon av nettkurs og annet innhold for digitale flater.

Sentrale arbeidsoppgaver: 

  • Planlegge, gjennomføre og optimalisere markedsaktiviteter
  • Analysere og evaluere markedstiltak
  • Videreutvikling og CRO av produktnettsteder
  • Jobbe med SEO og SEM for hele konsernet
  • Innholdsproduksjon (video/tekst)
  • Være oppdatert på utvikling og nye markedsmuligheter i digitale kanaler 

Dine kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for dette
  • Erfaring med markedsføring i digitale kanaler og strategisk bruk av sosiale medier
  • Kunnskap og erfaring med SEO
  • God digital kompetanse og kjennskap til publiseringsløsninger for web
  • Evne til å planlegge, gjennomføre, optimalisere og evaluere markedstiltak 
  • Meget god skriftlig fremstillingsevne
  • Kjennskap til videoredigeringsverktøy (Premier Pro e.l.)
  • Kjennskap til kundereise og CRO
  • Kjennskap til AI og digitalisering

Du er kreativ, idérik og utviklingsorientert. Du jobber strukturert og analytisk og du trives med en kombinasjon av driftsoppgaver og prosjektbasert jobbing. Du må både kunne jobbe selvstendig, men også godt sammen med resten av oss i markedsavdelingen og med de ulike fagmiljøene i PBL.

I tillegg ønsker du å bidra til et fortsatt godt arbeidsmiljø på avdelingen og i hele PBL-konsernet.

Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver, et godt arbeidsmiljø og konkurransedyktig lønn etter avtale. 

Søknadsfrist 14. mars. Tiltredelse etter avtale. 

Søk på stillingen

Spørsmål om stillingen kan rettes til markedssjef Aurora Dyrnes (952 42 385 / ) eller direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt Marius Iversen (976 74 720 / ).

Vil du jobbe med denne gjengen? F.v. Marius Iversen (direktør avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt), Frode Antonen (Grafisk designer/kommunikasjonsrådgiver), Ida Gudding Johnsen (Samfunnsanalytiker), Øyvind Johansen (kommunikasjonsrådgiver), Håvard Skog Hansen (markedskoordinator), Ole-Andreas Pedersen (politisk rådgiver), Iris Lyngmo (kommunikasjonsrådgiver/arrangementsansvarlig) og Aurora Dyrnes (markedssjef). 

Vil du jobbe med denne gjengen? F.v. Marius Iversen (direktør avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt), Frode Antonsen (Grafisk designer/kommunikasjonsrådgiver), Ida Gudding Johnsen (Samfunnsanalytiker), Øyvind Johansen (kommunikasjonsrådgiver), Håvard Skog Hansen (markedskoordinator), Ole-Andreas Pedersen (politisk rådgiver), Iris Lyngmo (kommunikasjonsrådgiver/arrangementsansvarlig) og Aurora Dyrnes (markedssjef).